Projekt in zgodba o Ptujskem lüku z zaščiteno geografsko označbo – kralju čebul!

Projekt Ptujski luk – Evropski posebnež – Enjoy it’s From Europe
Trajanje projekta: 3 leta, januar 2017 – december 2019
Nosilec projekta: Skupina vrtovi panonski z.o.o.

 

Projekt promocije Ptujskega lüka z zaščiteno geografsko označbo
Skupina vrtovi panonski že tretje leto izvaja, v okviru evropskega programa pomoči Agri Simple, ki spodbuja in promovira visokokakovostne kmetijske proizvode, program promocije Ptujskega lüka z zaščiteno geografsko označbo. Ptujski lük je eden izmed slovenskih zaščitenih kmetijskih pridelkov, ki so si, zaradi svojih specifičnih lastnosti, tradicije pridelave prislužili evropsko priznanje in shemo posebne kakovosti zaščitena geografska označba (ZGO). Lük sam in tradicija spletanja v vence je del kulturne dediščine in nacionalne identitete ter kot tak pomemben narodni zaklad, ki ga je treba zaščititi in ohraniti za prihodnje generacije.

O Ptujskem lüku in skupini proizvajalcev
Ptujski lük pridelujejo po tradicionalnih postopkih že več kot 200 let, na nekaterih kmetijah že 300 let. Nekoč je bil to eden vodilnih načinov preživetja na Ptujskem polju, saj so lük lahko skladiščili vse do pomladi. Danes skupino proizvajalcev Ptujskega lüka, ki so si prislužili oznako in certifikat zaščitena geografska označba, sestavlja le 6 pridelovalcev, ampak skupno pridelajo več kot 100 ton Ptujskega lüka z zaščiteno geografsko označbo (ZGO). Vsi imetniki certifikata ZGO so zavezani strogim pravilom pridelave, zagotavljanju sledljivosti in so izpostavljeni rednim kontrolam kakovosti s strani neodvisnih organizacij.

Ptujski lük z ZGO je sorta ptujska rdeča in je, takšen kot je bil nekoč. Tradicionalna ročna pridelava v zemlji mu daje posebno aromo ter ostrino okusa. Ptujski lük z ZGO prepoznate po posebni srčasto-ploščati obliki, ima rdečo-rjavo do svetlo rdeče zunanje suhe liste, meso je belo z močnejšim vijoličnim robom in je odličen v kulinariki. Najlažje pa ga prepoznate po embalaži z oznako zaščitena geografska označba. Potrošnik s certifikatom ZGO dobi zagotovilo, da je kupil ta pravi, pristen Ptujski lük. Tradicionalno so Ptujski lük nekoč spletali v vence, kar se je na kmetijah ohranilo vse do danes. V vencu je lahko 12 ali 6 lükov.

Cilji projekta promocije Ptujskega lüka z ZGO
Cilj projekta promocije Ptujskega lüka z ZGO je ozaveščanje in vrednotenje avtohtonih kmetijskih proizvodov pod zaščiteno geografsko označbo s poudarkom na Ptujskem lüku v očeh potrošnikov in trgovcev na drobno. Z aktivnostmi želijo vplivati na njihovo znanje in prehrambne navade.

Cilji projekta so:
• CILJ 1. Dvigniti ozaveščenost potrošnikov o pomenu shem kakovosti in poznavanja oznake Zaščitena geografska označba v Sloveniji.
• CILJ 2 Dvig poznavanja prednosti pristne avtohtone sorte Ptujski lük z zaščiteno geografsko označbo na domačem trgu.
• CILJ 3: Okrepitev konkurenčnosti in ekonomske pozicije skupine pridelovalcev s povečanjem skupnih letnih prihodkov iz prodaje Ptujskega lüka z zaščiteno geografsko označbo.

Projekt povezuje pridelovalce v skupnem tržnem nastopu in komunikacijski strategiji. Vsi pridelovalci uporabljajo eno celostno podobo in iste promocijske materiale, kar zagotavlja, da so bolj opazni in prepoznavni.

Vsebina tega promocijskega gradiva predstavlja le stališča avtorja in je v njegovi izključni odgovornosti.
Evropska komisija ne prevzema nobene odgovornosti za uporabo informacij, ki jih vsebuje to gradivo.